Článek
Aby se lidé jedoucí z cyklostezky na Střekově či z hlavního nádraží k jezeru dostali, jezdí zatím buď přes zákaz nebo složitými cestami, kde se často kvůli hustému provozu dostávají do nebezpečných situací. Vjezd na kole do centra města je totiž zakázaný. Zanedlouho se ale podle městského cyklokoordinátora Jana Váchy cyklisté přes centrum dostanou, dál pak budou moci pokračovat až k jezeru. Řekl to ČTK.
Na novou trasu k jezeru dělá město podle Váchy technickou studii. Poté by se měl začít připravovat projekt. Pokud bude mít město peníze, mohlo by novou stezku postavit. Poslední verze cyklogenerelu, která vznikla na přelomu let 2013 a 2014, počítá například ještě s propojkou mezi Krušnohorskou a Labskou cyklotrasou. Trasa je vedena ze Skorotic přes silnici I/30 k rondelu na Bukově, kde by měl stát vybudovat podchod pro pěší i cyklisty. Stezka by měla pokračovat podél Klíšského potoka do Herbenovy ulice a dál do centra města. Část generelu je už v elektronické podobě, jeho podrobnější verze by město vyšla asi na milion korun, méně podrobná by stála zhruba o polovinu méně. „O tomto jsme už jednali, ale zatím nedošlo ke shodě,“ uvedl Vácha s tím, že spoléhá na nové zastupitelstvo města. Řada politických subjektů měla rozvoj cyklistiky ve městě ve svých programech.
Cyklistům v Ústí nad Labem chybí zejména pruhy na silnicích. Podle Váchy budou vznikat společně s opravami komunikací. Na pruhy se tak mohou těšit sportovci na Střekově. Tam město nedávno dokončilo opravu silnice v ulici Nová a v blízké době se počítá se zakreslením cyklopruhů. S jejich vznikem se počítá i v ulici Výstupní a dalších. V některých místech by namísto cyklopruhů mohly vzniknout sdílené chodníky. Po nich by se mohli pohybovat jak pěší, tak cyklisté. Stejně jako u silnic je tato realizace podle Váchy možná až v momentě, kdy se povrchy cest opraví.
Cyklisté v Ústí najdou vyžití například na Střížovickém vrchu, kde se letos na jaře otevřela trasa pro horská kola, takzvaný singletrail. Do budoucna se počítá s jeho rozšířením. Jen o kus dál projde rekonstrukcí téměř za 700 000 korun bez daně pumptrackový areál, což je uměle vytvořený okruh. Hotovo by mělo být do měsíce. V případě Střížovického vrchu je areál přírodní, dráhy však mohou být i umělé. Podle Váchy se v Ústí nabízí prostor pro vytvoření umělého pumptracku s asfaltobetonovým povrchem například na Severní Terase nebo pod Mariánskou skálou.