Článek
Kvůli demolici původního mostu a výstavbě nové konstrukce byla doprava vedena přes objízdné trasy. Náklady stavby se vyšplhaly na 133,8 milionu korun. Novináře o tom za město informovala Jitka Pavlíková.
Most byl uzavřen loni koncem ledna. Otevření bylo naplánováno na letošní září. Podle místostarosty města Karla Rosenbauma (ANO) se most podařilo zprůjezdnit dřív díky dobře připravenému projektu a stavebním firmám, které na mostu pracovaly. Dotčené linky MHD začnou po svých původních trasách jezdit v neděli 12. června, doplnil.
Stavět měla v Mezibořské ulici původně brněnská firma OHL ŽS za 109,5 milionu korun. Těsně před podpisem smlouvy společnost od zhotovení nového mostu odstoupila, řekla už dřív ČTK Pavlíková. Smlouvu nakonec město uzavřelo se sdružením firem FIRESTA a Vodohospodářské stavby. Původně mělo nové přemostění vyjít na 119 milionů korun včetně daně z přidané hodnoty. „V průběhu stavby jsme jednali jen jednou o navýšení ceny z důvodu obrovského nárůstu ceny železa. Odůvodnění jsme akceptovali,“ podotkl místostarosta.
Demolice starého mostu a stavba nového byly jednou z nejvýznamnějších investičních akcí města za poslední roky. „Musím připomenout, že jde o stavbu, pro niž město vyhlásilo architektonickou soutěž. Pod vítězným návrhem jsou podepsáni architekti Marek Blank, Petr Tej a Janek Srnka,“ uvedla starostka Kamila Bláhová (ANO).
Nový most je téměř 100 metrů dlouhý. „Jednoduchá, lapidární stavba z předpjatého betonu má městské měřítko. Byla půdorysně zúžena tak, aby poskytla více prostoru okolo stojícím budovám. Most je opatřen nízkohlučným asfaltem a odhlučněnými mostními závěry pro dosažení optimálních akustických parametrů,“ řekl jeden z architektů Marek Blank.
Původní most už byl v havarijním stavu a zatékala do něj voda. Město Litvínov získalo na stavbu nového mostu dotaci od ministerstva dopravy zhruba 82 milionů korun.