Článek
Nádražní budova patří Správě železnic, krajská rada schválila, že se bude zabývat bezplatným převodem památky na krajský úřad. „Dali jsme si tam tři podmínky. Musí to být bezúplatné, musí s tím souhlasit majetková a investiční komise a musí se sehnat projektové peníze,“ řekl náměstek hejtmana Jiří Řehák (Spojenci pro kraj). Podle něj s sebou provoz nádraží přinese také mandatorní výdaje, jako jsou platy zaměstnanců a náklady na provoz.
„Mělo by si to na sebe vydělat, přemýšleli jsme například nad ubytovací činností,“ řekl náměstek. V objektu by však mohlo být také muzeum. Převod a oprava nádraží by měla pomoci rozvoji Moldavské dráhy, dodal Řehák.
Moldavská dráha na české a německé straně hor tvořila mezi lety 1885 až 1945 jeden celek, poté byl přeshraniční provoz přerušen. Německá strana se podle náměstka zavázala, že dostaví úsek na saské straně, aby se Moldava znovu spojila s německým Freibergem.