Článek
Práce potrvají několik měsíců. ČTK to řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Uzavírka ulice Emilie Dvořákové v místě železničního přejezdu začíná dnes. Přejezd bude uzavřen a následně zrušen.
„Práce v lokalitě začnou přeložkami inženýrských sítí. Poté navážou zemní práce a další činnosti v rámci výstavby silničního podjezdu a železničního mostu. V místě vznikne zcela nové mimoúrovňové křížení železnice a pozemní komunikace do Novosedlic, které po dokončení nahradí dosavadní podjezd pro trolejbusy,“ uvedl Gavenda. Během stavby bude křížení uzavřené nejen pro dopravu, ale i pro pěší. Chodcům nebude umožněn průchod stavbou ani přechod přes železniční přejezd.
Práce jsou součástí celkové rekonstrukce trati v délce zhruba 5,1 kilometru od stanice Chabařovice až k přemostění Riegrovy ulice v Teplicích, která mimo jiné podle mluvčího přinese zvýšení rychlosti až na 135 kilometrů v hodině. Opravovat se budou železniční přejezdy v ulicích Bohosudovská, Přítkovská a Zemská a přechod v ulici K Zámečku. „Zrekonstruují se propustky a mosty, včetně mostu v Důlní ulici a mostu v Soběchlebech přes Ústeckou ulici. Náplní stavby je kromě rekonstrukce trati zejména celková přestavba stanice Bohosudov. Rekonstrukcí projde i druhá polovina zastávky Proboštov,“ uvedl mluvčí.
Investice vyjde přibližně na 1,4 miliardy korun. Dílčí práce se dělají už od roku 2020. „Největší část prací se bude realizovat letos, úpravy stanice Bohosudov potom budou pokračovat ještě i v příštím roce,“ řekl Gavenda.
V souvislosti se stavbou budou od dubna do listopadu postupně výluky jednotlivých traťových kolejí. Otevření vlastního silničního podjezdu je plánováno na květen příštího roku. Po celou dobu uzavírky v ulici Emilie Dvořákové bude zachovaný průjezd pro trolejbusy. S uzavírkou podjezdu v Důlní ulici se počítá od konce dubna do října, s přestávkou uprostřed léta. Jednotlivé přejezdy se budou rekonstruovat vždy během přibližně dvoutýdenních uzavírek.
Na rekonstrukci úseku Bohosudov – Teplice se bude pracovat podle mluvčího standardně v denní době. „Výjimku tvoří instalace pažení mostních objektů, které nelze provádět bez úplného zastavení dopravy. Konkrétně tyto práce proto proběhnou v co nejkratším čase v nočních hodinách v rámci vymezených březnových termínů,“ uvedl Gavenda.