Hlavní obsah

Správa železnic vyhlásila soutěž na projektanta úseku vysokorychlostní trati Podřipsko

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Správa železnic (SŽ) vyhlásila soutěž na projektanta, který připraví dokumentaci pro územní rozhodnutí k úseku vysokorychlostní trati Podřipsko, jenž propojí Prahu s Lovosicemi na Litoměřicku.

Článek

Trať je součástí nového železničního spojení z hlavního města do Drážďan. V tiskové zprávě o tom dnes informovala mluvčí SŽ Radka Pistoriusová.

Náklady na celou stavbu vysokorychlostní tratě (VRT) Praha - Ústí nad Labem - Drážďany, která zajistí napojení českých železnic na evropskou vysokorychlostní infrastrukturu, budou podle studie proveditelnosti činit na českém území asi 142,7 miliardy korun.

Projektanti připraví detailní technická řešení tratě nebo opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí. Součástí dokumentace bude také organizace výstavby tohoto bezmála šedesátikilometrového úseku. Veřejná zakázka rovněž počítá s přípravou podkladů pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí (EIA) a také se zpracováním digitálního modelu.

Dokumentace pro územní rozhodnutí identifikuje konkrétní pozemky potřebné pro výstavbu trati. Správa železnic předpokládá ukončení územního řízení pro tento úsek v roce 2023. První soupravy by na trať měly vyjet kolem roku 2030.

Trať VRT Podřipsko je projektována na rychlost až 320 kilometrů v hodině, sloužit bude pouze osobní přepravě. Na trati vznikne terminál vysokorychlostní železnice u Roudnice nad Labem na Litoměřicku, na jehož podobu a provedení Správa železnic architektonickou soutěž už vyhlásila. V souladu s koncepcí VRT v České republice mají na tomto úseku být dva sjezdy na současnou železniční síť. Jsou navrženy u Lovosic a u Litoměřic. Trať má zkrátit cestování z Prahy do Ústí nad Labem téměř o půl hodiny.

Doporučované