Článek
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má pro letošek na opravy a údržbu 1,4 miliardy korun. ČTK to řekla mluvčí ŘSD Dana Zikešová. Opravovat se budou také silnice nižších tříd.
Motoristé potkají silničáře na několika úsecích na páteřní komunikaci kraje, která spojuje města pod Krušnými horami. Mezi prvními začne oprava na silnici I/13 na Chomutovsku mezi Málkovem a Černovicemi. Pracovat tu budou silničáři od poloviny března, náklady na práce jsou 21,6 milionu korun. Na stejné komunikaci mezi Chlumcem a Libouchcem na Ústecku začne oprava na konci března, vyjde na více než 54 milionů korun. Opravovat se podkrušnohorská magistrála bude také v děčínské čtvrti Bynov, kde práce budou stát zhruba 14 milionů korun. „Velkoplošné opravy komunikací budou v daném úseku probíhat po etapách a většinou bude provoz řízen kyvadlově buď pracovníky nebo semafory,“ uvedla Zikešová.
V dubnu začne oprava silnice u České Kamenice na Děčínsku, předpokládaná cena za práce je skoro 37 milionů korun. Pokračovat se bude od poloviny března s opravou Nového mostu v Děčíně. Hotova tam je jižní část, letos budou silničáři pracovat v severní části mostu přes labské údolí. Náklady na celou investici jsou přes 72 milionů korun bez DPH. Termín dokončení je konec května 2022.
Zásadní jsou podle ŘSD stavby nových úseků dálnice D7, která vede z Prahy přes Středočeský a Ústecký kraj k hranici s Německem. Rozšíření u Loun vyjde na 1,7 miliardy korun a se stejnou částkou se počítá na práce u Chlumčan.
Silničáři loni postavili nový úsek dálnice D7 u Panenského Týnce dlouhý 3,5 kilometru za zhruba 700 milionů korun. „Do oprav jsme se v roce 2021 pustili na 57 místech, byly v celkové hodnotě 774,5 milionu korun. Kromě oprav komunikací, vybudování dvou průtahů obcí, oplocení dálnice D6 a silnice I/13, jsme také zrekonstruovali deset mostů, které nás stály 189 milionu korun bez DPH,“ uvedla Zikešová.
Opravovat se budou také silnice nižších tříd. Správa a údržba silnic Ústeckého kraje na opravy a údržby konkrétní termíny uzavírek zatím nezveřejnila.