Článek
Během posledních tří let se jejich počet zvýšil o více než čtvrtinu. Investice se pohybovala v řádu desítek milionů korun. ČTK o tom informoval mluvčí společnosti Martin Jonáš.
Digitalizace a automatizace ve výrobě je podle člena představenstva firmy Luďka Steklého v automobilovém průmyslu nutností. „V Chudeřicích se snažíme výrobu modernizovat dlouhodobě. Investice do závodu za poslední roky dosahují několik stovek milionů korun. Klíčovou oblastí je přitom robotizace a digitalizace. Ta nahrazuje monotónní a těžkou práci, kterou dříve vykonávali lidé. Robotika se ale posunula mnohem dál. Roboti dnes již u nás spolupracují s lidmi na jemných operacích, kde je kladen extrémní důraz na přesnost,“ uvedl Steklý.
Zatím poslední investicí do robotizace v Chudeřicích bylo zapojení robotů do automatického broušení fólií u bočních laminovaných skel. „Až doposud brousili fólii ručně lidé. To však s sebou přinášelo rizika, jako je hlučné prostředí, možnost poranění nebo i možné poškození výrobku. Pomocí automatického broušení můžeme všem těmto rizikům předejít,“ uvedl Josef Lev, který investici za zhruba pět milionů korun zajišťoval.
V uplynulých třech letech ve firmě pořídili 31 robotů. V posledních době přibývají nejen klasické roboty umístěné v klecích, ale i roboti, kteří při práci spolupracují přímo s lidmi.
Autoskla z Chudeřic se montují například do vozů značek Mercedes, Porsche, BMW, Audi nebo Volvo, také do Škod nebo Peugeotů. Drtivá většina z vyrobených autoskel, až 80 procent, směřuje na vývoz do největších evropských automobilek.
Závod v Chudeřicích zaměstnává kolem 1 600 lidí. Firma patří do skupiny AGC, která je největším světovým výrobcem plochého skla.