Hlavní obsah

Plánovaná vysokorychlostní trať by měla zkrátit cestu z Prahy do Mostu

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Správa železnic připravuje odbočnou trasu vysokorychlostní trati (VRT) z hlavního ramene Praha - Ústí nad Labem - Drážďany. Vycházet bude z úseku VRT Podřipsko, který spojí hlavní město s Lovosicemi.

Článek

„Nová trať výrazně zkrátí jízdní doby mezi Prahou a severozápadními Čechami. Cestující by po dokončení VRT Podřipsko a Poohří měli ve vlaku z Prahy do Mostu strávit zhruba 40 minut. Nyní trvá cesta zhruba dvě hodiny. Provoz na VRT Poohří by měl být zahájen kolem roku 2035,“ uvedl tiskový mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Nové železnice mají být impulzem k celospolečenskému rozvoji regionu. Mohou například přitáhnout nové investory, kteří vytvoří další pracovní příležitosti. Ředitel odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martin Švehlík poukazuje na zahraniční zkušenosti. „VRT ve Velké Británii, Francii nebo také v Rakousku pomohly zásadně zvýšit konkurenceschopnost tamních regionů. Mostecko bude mít díky dobré dostupnosti hlavního města významný potenciál v mnoha oblastech,“ řekl. Díky propojením železničních sítí budou moci vysokorychlostní vlaky obsluhovat také Karlovarsko, které bude rovněž čerpat benefity z provozu rychlých spojů.

Zástupci Správy železnic a měst Most a Louny na svém posledním jednání navázali spolupráci, domluvili se na vzájemném předávání informací o dalších krocích vedoucích k realizaci.

Mostecký primátor Jan Paparega (PRO! Most) spolupráci s investorem oceňuje. Řekl, že je připraven společně s vedením Loun seznámit s průběhem příprav obce, kterých se výstavba rychlostní tratě dotkne. Chce předejít případným sporům, které by se při přípravě projektu mohly objevit. „Jak je vidět ve srovnatelných regionech v zahraničí, rychlé vlakové spojení s metropolí může být obrovskou příležitostí nejen pro Louny, ale i pro celý region,“ doplnil lounský starosta Pavel Janda (TOP 09).

Související témata:

Doporučované