Článek
„V rámci sestavování rozpočtu státu nám to takzvaně sklouzlo ve finančním krytí pod čáru,“ řekl dnes novinářům primátor. Podle něj však Správa železnic nadále pracuje například na získání stavebního povolení na první etapu, tedy rekonstrukci opláštění, střechy a nástupiště. „Alokace peněz je někde pod 300 milionů korun, takže moc nerozumím tomu, proč se to dostalo pod čáru,“ podotkl primátor Hynek Hanza (ODS).
Město chce pokračovat v opravě lokality okolo nádraží. Letos přijde na řadu projektová dokumentace na část před budovou. V plánu má radnice upravit chodníky, komunikace, záliv pro MHD a také přizpůsobit oblast cyklistům. „Ve všech investicích se budeme snažit zachovat takzvanou modrozelenou infrastrukturu,“ doplnil primátor s tím, že jde o to, zachovat v oblasti vodu a použít ji například jako zálivku.
Před nádražím by se dále měla zklidnit doprava, letos tak má být vyhotovena i studie k této problematice. Dopravní inženýři poté navrhnou úpravu. Dvě parkoviště, která se nacházejí před nádražím, zřejmě město zruší. Na místě vznikne alej, jenž se tam nacházela už v minulosti. Další parkoviště si pak převezme soukromník.
Secesní výpravní budova, jejíž historie sahá až do roku 1856, byla v minulosti sídlem soukromé Ústecko-teplické dráhy. Nádraží se postupně rozšiřovalo o další budovy a na přelomu 19. a 20. století už nesloužilo jen dopravě, ale v jednom ze sálů se například konaly plesy.