Článek
Jejím cílem je zrychlit dopravu a zvýšit bezpečnost provozu. ČTK o tom informovala Správa železnic. Náklady rekonstrukce přesáhnou miliardu korun, stavba skončí letos v listopadu.
Práce trati začaly koncem loňského roku. Výluky na různě dlouhých úsecích potrvají ode dneška až do začátku srpna. Po dokončení oprav se v úseku Žalhostice - Liběšice zvýší rychlost ze 60 až na 100 kilometrů v hodině. Předtím se musí obnovit železniční spodek, vyměnit kolejový rošt, opravit propustky a mostky. Modernizovat se bude sdělovací a zabezpečovací zařízení.
Kompletně přestavěna bude stanice Žalhostice, přibudou dvě bezbariérová nástupiště. Ve stanici vznikne zabezpečovací zařízení umožňující zapojení do dálkového řízení provozu. Nové nástupiště železničáři vybudují v zastávce Trnovany. „Dále se zvýší zabezpečení vybraných železničních přejezdů, před kterými musí vlaky zpomalovat kvůli špatným rozhledovým poměrům,“ uvedla Správa železnic.
V současné době pracovníci kácejí dřeviny a stavějí nové dispečerské pracoviště na ústředním stavědle v Lovosicích. Práce nyní začínají na železničním spodku a svršku, kvůli kterým začaly výluky. Z Lovosic do České Lípy nepojedou vlaky do 22. dubna. Následovat bude výluka z Lovosic do Blíževedel do 29. června a od konce června do 4. srpna potrvá výluka mezi Litoměřicemi horním nádraží a Blíževedly.
Stavbu za 1,136 miliardy korun navrhla Správa železnic financovat v rámci Národního plánu obnovy z evropského finančního Nástroje pro oživení a odolnost.