Článek
Termín dokončení první etapy prací, která zahrnuje úsek mezi Litvínovem a chemickým závodem v Záluží, byl smlouvou stanoven do 31. prosince loňského roku.
Na hotovém úseku se minulý týden projela první tramvaj. Testování podle zhotovitele odhalilo poškození kabeláže v úseku Litvínov Báňské stavby - Chemopetrol (přejezd). Kabeláž zřejmě poškodila voda. Pracovníci stavební firmy kabely položili do země na začátku realizace projektu, pak se museli stavaři neplánovaně věnovat přestavbě mostních konstrukcí, mezitím zřejmě do kabelů natekla voda.
Poškozenou kabelovou trasu musí firma vyměnit. Zkušební provoz proto zatím nezačne. Nyní zhotovitel prověřuje kapacity, rozsah výměny, připravuje plán prací. „Další prodloužení výluky nás velice mrzí, ale pro budoucí bezproblémový provoz je výměna kabeláže správným řešením. Cestujícím se tímto omlouváme za způsobné nepohodlí a věříme v brzké zprovoznění,“ uvedl Holý.
Trať dlouhou deset kilometrů začali stavbaři opravovat v dubnu 2021. První etapa se týká čtyřkilometrového úseku Záluží - Litvínov. Kvůli havarijnímu stavu dvou mostů musel podnik zásadně upravit projekt, který rozdělil na dvě etapy. Druhá se nyní připravuje. „Zahájení předpokládáme v roce 2024, stavba by měla trvat zhruba 24 měsíců,“ uvedl Holý.
Náklady na práce na celé trati původní projekt uváděl ve výši 650 milionů korun, dopravní podnik počítal s dotací od Evropské unie 470 milionů korun. Od té doby náklady několikrát vzrostly. Dopravní podnik zažádal o změnu projektu.