Článek
Společnost má smlouvu s krajem uzavřenou na deset let. Firma se hájí tím, že nastaly problémy s odbavovacím systémem a navíc má nedostatek řidičů. „Pokuta jim určitě hrozí, smlouva to řeší poměrně podrobně. Jsou tam pokuty různě odstupňované podle počtu neodjetých kilometrů i podle věcí týkajících se neodbavování,“ doplnil vedoucí odboru dopravy Jindřich Franěk.
Kolik peněz firma zaplatí, bude jasné, až napraví všechny problémy. „Je potřeba to zdokladovat a oni nám musejí dát po měsíci faktury a vyúčtování, tam sami musí označit spoje, které třeba nejely,“ dodal vedoucí.
„Za celé vedení naší společnosti se omlouváme cestujícím, kterým nejetí autobusových spojů a další problémy s tím spojené zkomplikovaly jejich cestu do práce, do školy, k lékaři či na nákup,“ uvedl v zástupce vedení společnosti ČSAD Slaný Jan Varhaník. Před převzetím dopravy na Teplicku měla společnost podle něj nasmlouvaný dostatečný počet řidičů, přes podepsané pracovní smlouvy jich ale 20 nenastoupilo. „Tento problém řešíme zápůjčkou řidičů v rámci koncernu ICOM transport a vedle toho cílenou náborovou kampaní. O víkendu nastoupí noví řidiči, kteří pomohou aktuální situaci na Teplicku stabilizovat,“ uvedl Varhaník.
Problémy podle něj způsobuje i epidemická situace, v koncernu je totiž 150 řidičů na nemocenské. „Dále posilujeme oblast IT, která zajišťuje on-line 24hodinovou podporu pro řidiče, a dispečink jsme posílili o dva zkušené dispečery, kteří zabezpečí plánování a plynulý provoz,“ dodal Varhaník.
Ústecký kraj doufá, že společnost urychleně výpadky v dopravě napraví. „Takto jsme si plnění smlouvy samozřejmě nepředstavovali. Ještě než nový dopravce vyjel do ostrého provozu, ubezpečoval nás, že je vše perfektně připraveno,“ řekl krajský radní pro oblast dopravy Marek Hrabáč.