Článek
Podkrušnohorský motoráček vyrazí z hlavního nádraží v Děčíně poprvé v sobotu. Připraven je kulturní program či mimořádná vlaková pošta. Pravidelný provoz na trati skončil v roce 2007, obce a města vypravovaly turistické vlaky do roku 2015. Pak trať chátrala. O její obnovu se zasadila nová krajská koalice po volbách 2020. Správa železnic za práce na opravě zaplatila téměř 40 milionů korun.
„Pro Krušnohoří má smysl obnovení provozu v celém úseku bývalé Duchcovsko - Podmokelské dráhy. To poté mimo jiné nabídne spojení s lanovkou na Komáří vížku s památkami UNESCO (v Krupce), dopravní obslužnost obcí na Teplicku, propojení s Moldavskou dráhou a obnovovanou tratí do Německa. A třeba i v delším horizontu moderní ekologický tramvajový příměstský typ dopravy od Děčína až po Most,“ uvedl náměstek hejtmana Jiří Řehák (Spojenci pro kraj).
Dalších devět lokálek zahájí sezonu 2. dubna a Vejprtská horská dráha pak na konci příštího měsíce. Velký pátek bude prvním dnem, kdy provoz obnoví dvě lodní linky, a to z Ústí nad Labem přes Litoměřice do Roudnice nad Labem a z Děčína do Hřenska. Lodí se lze svézt za stejné peníze jako v běžném linkovém autobuse či vlaku, platí také všechny slevy a časové jízdenky. Do Dopravy Ústeckého kraje je od letošního roku integrován přívoz mezi Hřenskem na pravém břehu Labe a německou Schönou na levém břehu. Tento přívoz je prvním, na kterém také platí integrované jízdní doklady DÚK.
V minulých dvou sezonách zahájení provozu turistických linek zkomplikovala epidemie koronaviru. Loni při startu mohly jezdit jen ty spoje, které na trase nepřejížděly hranice okresu. O rok dříve se rozjely kvůli opatřením spojeným s epidemií až v polovině května. V provozu jsou linky každoročně do konce září.