Článek
Náklady na stavbu jsou zhruba 1,67 miliardy korun. Správa železnic uzavře nepřetržitě od pondělního rána do večera 8. srpna jednu z traťových kolejí v úseku Krupka - Teplice. Z tohoto důvodu nahradí ČD osobní vlaky linky U3 po dobu výluky v pracovní dny autobusy. Rychlík, spěšné vlaky a ostatní osobní vlaky pojedou bez omezení. „Vlivem výluky může u těchto vlaků dojít ke zpoždění,“ uvedla Jana Hinterholzingerová z ředitelství Českých drah.
Ve stanici Krupka-Bohosudov má Správa železnic v plánu opravu kolejiště a zřízení nové zastávky v blízkosti železničního přejezdu, kde budou dvě vnější nástupiště. Současná stanice Krupka-Bohosudov se vrátí ke svému historickému názvu Bohosudov. Práce zahrnují opravu výpravní budovy. „Rekonstrukce musí splnit potřeby osobní i nákladní dopravy, tedy především bezpečný a bezbariérový nástup a výstup cestujících a možnost obsluhy vleček zaústěných do stanice,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Součástí stavby je celková rekonstrukce trati v délce zhruba šest kilometrů z Chabařovic až k přemostění Riegrovy ulice v Teplicích, která mimo jiné přinese zvýšení rychlosti až na 135 kilometrů v hodině. V plánu je výměna železničních přejezdů, náhrada jednoho přejezdu podjezdem, zrekonstruují se propustky a mosty.
V úseku Chabařovice - Bohosudov vloni skončila oprava části kolejí, úsek bude dokončen v příštím roce. Rekonstrukce kolejí mezi Bohosudovem a Teplicemi začala v dubnu a potrvá do listopadu. Do 8. srpna je vyloučena 2. traťová kolej, poté se výluka přesune do 1. koleje.
Součástí prací bude podle Gavendy instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a návazných technologií, výstavba nových nástupišť přístupných pomocí bezbariérových chodníků, chybět nebudou ani nové přístřešky. Na základě zpracované hlukové studie se přímo ve stanici Bohosudov realizují protihluková opatření a dále v traťovém úseku do Teplic se vybudují protihlukové stěny. „Bezpečnosti nejen cestujících bude sloužit nový kamerový systém. Instalován bude i nový hlasový a vizuální informační systém, a to včetně zastávky Proboštov,“ uvedl Gavenda.
Stavbu Správa železnic financuje z evropských dotací v rámci operačního programu doprava.