Hlavní obsah

Kvůli opravě trati a nádraží v Krupce na Teplicku čeká cestující výluka

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Pokračování oprav na trati mezi Teplicemi a Krupkou omezí dopravu. Místo osobních vlaků pojedou mezi Ústím nad Labem a Teplicemi měsíc autobusy. Veškeré práce skončí na podzim příštího roku.

Článek

Náklady na stavbu jsou zhruba 1,67 miliardy korun. Správa železnic uzavře nepřetržitě od pondělního rána do večera 8. srpna jednu z traťových kolejí v úseku Krupka - Teplice. Z tohoto důvodu nahradí ČD osobní vlaky linky U3 po dobu výluky v pracovní dny autobusy. Rychlík, spěšné vlaky a ostatní osobní vlaky pojedou bez omezení. „Vlivem výluky může u těchto vlaků dojít ke zpoždění,“ uvedla Jana Hinterholzingerová z ředitelství Českých drah.

Ve stanici Krupka-Bohosudov má Správa železnic v plánu opravu kolejiště a zřízení nové zastávky v blízkosti železničního přejezdu, kde budou dvě vnější nástupiště. Současná stanice Krupka-Bohosudov se vrátí ke svému historickému názvu Bohosudov. Práce zahrnují opravu výpravní budovy. „Rekonstrukce musí splnit potřeby osobní i nákladní dopravy, tedy především bezpečný a bezbariérový nástup a výstup cestujících a možnost obsluhy vleček zaústěných do stanice,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Součástí stavby je celková rekonstrukce trati v délce zhruba šest kilometrů z Chabařovic až k přemostění Riegrovy ulice v Teplicích, která mimo jiné přinese zvýšení rychlosti až na 135 kilometrů v hodině. V plánu je výměna železničních přejezdů, náhrada jednoho přejezdu podjezdem, zrekonstruují se propustky a mosty.

V úseku Chabařovice - Bohosudov vloni skončila oprava části kolejí, úsek bude dokončen v příštím roce. Rekonstrukce kolejí mezi Bohosudovem a Teplicemi začala v dubnu a potrvá do listopadu. Do 8. srpna je vyloučena 2. traťová kolej, poté se výluka přesune do 1. koleje.

Součástí prací bude podle Gavendy instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a návazných technologií, výstavba nových nástupišť přístupných pomocí bezbariérových chodníků, chybět nebudou ani nové přístřešky. Na základě zpracované hlukové studie se přímo ve stanici Bohosudov realizují protihluková opatření a dále v traťovém úseku do Teplic se vybudují protihlukové stěny. „Bezpečnosti nejen cestujících bude sloužit nový kamerový systém. Instalován bude i nový hlasový a vizuální informační systém, a to včetně zastávky Proboštov,“ uvedl Gavenda.

Stavbu Správa železnic financuje z evropských dotací v rámci operačního programu doprava.

Doporučované