Článek
Řidiči na přelomu roku odmítli sloužit přesčas poté, co jim dopravní podnik nezvýšil mzdy o 15 procent. Odboráři jsou s kompromisem spokojení, řekl předseda Jiří Vašák. Aktuálně všechny autobusy jezdí. Nedostatek řidičů ale navýšení mezd nezmění, společnost musí přijmout nové.
„Je to kompromis. Je to méně než původní požadavky a je to výše, než jsme nabízeli a chtěli, ale takhle to skončilo a dohodli jsme se a teď se to bude pouze formalizovat a podepisovat,“ uvedl předseda představenstva dopravní společnosti Zdeněk Machala. Odboráři původně požadovali navýšení mezd o 15 procent, před týdnem od svého požadavku ustoupili. Naopak dopravní podnik nabízel původně čtyři procenta pro řidiče a poté necelých sedm procent, což odboráři nepřijali.
Odboráři jsou s kompromisem spokojení, první výplaty s navýšením jim přijdou už s lednovou výplatou. „Je to splatností od 1. ledna 2022,“ řekl Vašák. Navýšení u dělnických profesí je podle něj stejné jako u řidičů, mají vyšší prémie. „Jde o navýšení základní hodinové tarifní mzdy,“ dodal.
Nyní bude město, které je vlastníkem společnosti, hledat peníze. Podle Machaly bude ještě vedení samosprávy jednat s Ústeckým krajem. „Tam jde o rozdělování prostředků na integrovaný dopravní systém, kde tohle se ještě ladí,“ uvedl Machala. Ústecký kraj integrovanou dopravu spustil v roce 2015. Lidem umožňuje cestovat na jednu jízdenku v autobusech objednaných krajem, v některých MHD a v regionálních vlacích.
Dopravní podnik bude i nadále shánět nové řidiče. Zájemcům nabízí například zaplacení řidičského oprávnění skupiny D. Podle Machaly sice testování zatím u nikoho nákazu nepotvrdilo, někteří pracovníci včetně šoférů jsou ale na nemocenské nezávisle na povinném testování nebo se musí starat o děti, které jsou v izolaci. Každý výpadek se tak podle něj může promítnout do chodu podniku. Minulý týden například nevyjelo několik spojů ve čtvrtek a v pátek, a to zřejmě kvůli tomu, že onemocněl další řidič. Doma jich je asi deset procent.