Článek
Cesta autobusem z Litoměřic do Prahy v březnu výrazně zdražila. Namísto původních 115 korun nyní cestující zaplatí 185 korun. Přímé vlakové spojení do hlavního města Litoměřice nemají. Mnozí vyhledávají tzv. sdílené cestování auty.
„Zavedení povinné místenky (která zvýšila cenu jízdného) bylo motivováno ekonomikou provozu na této lince. Dopravní skupina BusLine si nemůže dovolit dotovat linku průměrnou dotací ve výši přesahující pět milionů korun tak, jak tomu bylo v roce 2022,“ řekl v dubnu ČTK Radovan Vrátný z BusLine. „Obecně máme, stejně jako každý dopravce, zájem na provozování jakékoli smysluplné autobusové linky, tedy i této. Důležité jsou však ekonomické okolnosti provozu,“ doplnil.
Společnosti končí licence na konci srpna a o novou dosud nepožádala. „Předpokládáme tedy, že od září bychom na tuto linku mohli nasadit společné autobusy obou krajů,“ uvedl Radek Kozlík z Odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Ústeckého kraje.
Na trase by se mohlo objevit několik nových zastávek, konečná bude v Praze-Letňanech. Tím bude zajištěno přímé napojení na metro a autobusy se vyhnou mnohdy složité dopravní situaci při zajíždění do Holešovic. „Cestující budou moci jednotně využít buď tarifu Dopravy Ústeckého kraje (DUK) jen po Novou Ves, anebo Pražské integrované dopravy (PID) v celé trase. Za jednu zvýhodněnou jízdenku tak dojedou do Prahy, budou jezdit po Praze, ať už metrem, nebo tramvajemi, a přijedou i zpátky do Litoměřic. A na druhé straně cestující z Prahy do Litoměřic budou moci dále za jednu jízdenku pokračovat v cestě po Ústeckém kraji,“ uvedl Kozlík. Cenu jízdenky nesdělil. Návrhy musí nejprve schválit radní.
Cesta z Litoměřic do Prahy bude trvat 65 až 70 minut. V současné době jednají odborníci z dopravy s obcemi a školami na trase kvůli sladění dopravních časů. Velkou úsporu pro cestující mají zaručit týdenní, měsíční nebo roční jízdenky, zvýšení komfortu pak například garantovaná návaznost spojů nebo dispečer, jenž bude v případě potřeby k dispozici 20 hodin denně. O víkendech by navíc autobusy měly zajíždět až k hornímu vlakovému nádraží s návazností na spoje jedoucí od České Lípy.