Článek
Vůz od července nezastaví, pokud uvnitř autobusu nestiskne cestující tlačítko nebo pokud na zastávce nebude nikdo stát. Zkrátí se díky tomu dojezdové časy a doprava po městě zrychlí.
Přetíženému parkovišti u koupaliště by v létě mohlo ulevit zajíždění autobusové linky. „Největším problémem je samozřejmě místo na otáčení. Nyní se snažíme vymyslet, jak by to bylo možné technicky, dopravně i organizačně. Ale myšlenka, že by lidé ze sídlišť mohli nechat své vozy doma a dopravit se na koupaliště i zpět městskou autobusovou dopravou, je velmi zajímavá. Nevíme zatím, zda se všechny problémy podaří vyřešit, ale pokud ano, autobusy by na Písečný ostrov jezdily samozřejmě jen během letních měsíců,“ uvedl místostarosta Lukas Wünsch (Severočeši).
Řešit se bude i úprava jízdního řádu ranního spoje k nemocnici. „Řada zaměstnanců totiž nestihne včas doběhnout ze zastávky na pracoviště. Zde záleží, jak se podaří posunout celý jízdní řád a zda takový krok neovlivní návazné spoje jinde po městě,“ uvedl Wünsch.
Zájem o městskou autobusovou dopravu roste. Ještě před pěti lety placená doprava podle informací radnice převážela měsíčně kolem 10.000 cestujících. Když začal po Litoměřicích jezdit v červenci 2019 dopravce Autobusy Karlovy Vary a počet linek se rozrostl na čtyři, byl měsíční průměr zhruba 30.000. Nyní je to podle informací na webu města 40.000 cestujících. „Nejvyšší čísla byla zaznamenána v lednu roku 2020, kdy se městskou dopravou svezlo kolem 50.000 lidí,“ uvedl Jan Jakub, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství městského úřadu.