Článek
Práce začnou v roce 2025 až 2026. Na projektu se chce podílet i město, které u nádraží chystá výstavbu chodníku a parkoviště.
Kolik bude rekonstrukce stát, zatím není jasné. Podle dřívějších odhadů by to mohlo být kolem 2,2 miliardy korun. „Příprava je nyní v počáteční fázi zpracování záměru projektu, ze kterého vzejdou základní parametry i kalkulace finančních nákladů potřebných pro realizaci stavby,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Na projektu se chce podílet i město, které u nádraží postaví parkoviště a chodník. „Správa železnic počítá s prodloužením podchodu na malínskou stranu. Podmínkou je, že tam město vybuduje parkoviště a přístupový chodník, který by navazoval na podchod,“ řekl starosta Josef Viktora (ANO). Dodal, že Kutná Hora už pro tento záměr vykoupila pozemky a na projekt by ráda získala dotaci.
Stanice Kutná Hora hlavní nádraží leží na nákladním železničním koridoru Kolín - Havlíčkův Brod - Brno. Jde o jediné místo na české železniční síti, kde je styk dvou trakčních soustav přímo ve stanici.
Prodloužení staničních kolejí umožní provoz vlaků o délce 740 metrů. Díky rekonstrukci kolejí i zabezpečovacího zařízení bude možné nasazení evropského zabezpečovacího systému ETCS, kterým lze na dálku zastavit jedoucí vlak. Oprava také umožní zvýšení rychlosti ve staničních kolejích.