Článek
Město na ni získalo dotaci 10,2 milionu korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury, přispěl rovněž Středočeský kraj a nadační fond Škoda Auto. Lávka by měla být hotová letos v říjnu. ČTK to řekl starosta Mnichova Hradiště Ondřej Lochman (Žijeme pro Hradiště).
Padesát metrů dlouhou lávku pro pěší a cyklisty město vystaví společně se sousední obcí Klášter Hradiště nad Jizerou. „Cyklisté a pěší, kteří míří z Kláštera do Hradiště nebo naopak, nemají mnoho možností, kde řeku Jizeru suchou nohou překonat. V obou případech jsou odkázáni na silniční mosty, jeden v mnichovohradišťské Klášterské ulici, druhý na silnici II/268, která je frekventovaným hlavním tahem na Mimoň a na Kněžmost,“ uvedl Lochman.
Starostové obou měst se v roce 2018 dohodli, že se o náklady podělí rovným dílem. Lávka vznikne na místě, kde řeku od druhé poloviny 19. století do 90. let 20. století přemosťovaly různé mosty, naposledy provizorní.
Na straně Mnichova Hradiště naváže téměř čtyři metry široká lávka na Černou silnici u areálu společnosti Kofola, na druhé straně bude pokračovat cyklostezkou a dále po silnici. Město plánuje, že v budoucnu lávku napojí na cyklostezku Greenway Jizera v úseku z Bakova nad Jizerou do Svijan.
Na obou březích Jizery už stavební firma odstranila část vegetace a provedla geodetické zaměření, stavbaři zbourali pozůstatky původního mostu.