Článek
Zavřená, a to do listopadu, bude Závišova ulice u Ostrovce. Další dopravní omezení mají přibýt od července, kdy zároveň začne vlaková výluka mezi oběma stanicemi, uvedl dnes v tiskové zprávě mluvčí kladenské radnice Vít Heral.
Přípravné práce pro modernizaci kladenského železničního úseku začaly loni na podzim. Investorem je Správa železnic. Podle kladenského primátora Milana Volfa (Volba pro Kladno) je nezbytná spolupráce se zhotovitelem stavby, protože modernizace trati přináší související zásahy do infrastruktury. „Pravidelně proto na magistrátu probíhají koordinační schůzky mezi zástupci železniční stavby a města, aby vše proběhlo hladce,“ uvedl Volf.
Podle něj se po dokončení významně zvýší úroveň vlakové dopravy a bude využívána více, než je tomu teď. „Přínosem bude například i nahrazení železničního přejezdu silničním podjezdem ve frekventovaných ulicích Petra Bezruče a Wolkerova, vybudování podchodu mezi Sletištěm a zimákem, rekonstrukce stanic i nová parkoviště,“ doplnil primátor.
Náklady na obnovu více než pětikilometrové kladenské části a přilehlých budov dosáhnou zhruba 3,7 miliardy korun bez DPH. Pokračuje i příprava dalších úseků modernizované trasy Kladno–Praha, hotovo by mělo být kolem roku 2030.
Vlaky mezi Kladnem a Prahou jezdí pouze do stanice Dejvice, nedávno totiž začala oprava úseku mezi Bubny a Dejvicemi. Jedná se o další část modernizace trati Kladno–Praha, která je rozdělena na osm úseků. Zatím je dokončený jediný, a to Negrelliho viadukt, který byl otevřen v roce 2020.