Článek
Rekonstrukci v regionu potřebuje 20 mostů, uvedla na dotaz ČTK mluvčí krajské správy a údržby silnic Petra Kučerová.
Nyní končí například oprava mostu v Makotřasech, pokračují práce v Kladně či Hobšovicích, kde původní dvouklenbový most nahradí nový, železobetonový s chodníkem. Jeho stavba vyjde na více než osm milionů korun. „První auta i chodci ho budou moci vyzkoušet v první polovině září letošního roku,“ uvedla Kučerová. Krajští silničáři chystají na Kladensku též rekonstrukce mostů u Hořešovic, ve Šlapanicích, v Bělči, v Doksech, Libušíně, v obci Byseň a také v Kokovicích, což je místní část Klobuk.
Opravu podle Kučerové potřebují mnohdy kamenné mosty, které stavbaři v 80. letech minulého století nevhodným způsobem opravovali tím, že je omítli, a tím se prakticky zničily. „Kámen přestal dýchat a klimatické podmínky způsobily degradaci kamene. Tyto mosty se v současné době, díky rozsahu poničení, musí demolovat a nahradit je mosty konstruovanými na současné zatížení a funkčnost (například s chodníky),“ doplnila mluvčí.
Podle ní se nyní silničáři, podobně jako jiné stavby, potýkají s významným zvýšením cen prakticky všech stavebních materiálů a nedostatkem kvalifikovaného personálu u svých dodavatelů. „Tato skutečnost se právě odráží i ve veřejných výběrových řízeních, při kterých se soutěží účastní méně uchazečů, a není výjimkou, že se nepřihlásí uchazeč žádný,“ dodala Kučerová.