Článek
„Náklady na stavbu byly kolem 150 milionů korun,“ mluvčí krajské správy a údržby silnic Petra Kučerová.
První část obchvatu, spojující okružní křižovatku u Pražského okruhu a silnici na Dolní Břežany, byla otevřena předloni. Druhá část, dlouhá 1,4 kilometru, vede od okružní křižovatky a pokračuje na Říčany. Trasa nové silnice vede jižně od zástavby a před Kocandou se napojuje na silnici II/101.
„I tato část komunikace, stejně jako první etapa obchvatu zprovozněná v roce 2020, je vzhledem ke vzdálenosti zástavby opatřena protihlukovými stěnami a vozovka pak vrstvou nízkohlučné asfaltové směsi. Součástí projektu byly také rozsáhlé přeložky inženýrských sítí, montáž svodidel, realizace vodorovného i svislého dopravního opatření a sadbové úpravy,“ sdělila ČTK mluvčí stavební firmy Eurovia CS Iveta Štočková.
Jesenice trpí kvůli své poloze nedaleko Pražského okruhu vysokou dopravní zátěží, a to především tranzitní. Ve městě se v minulých letech masivně stavělo. Doprava z Jesenice do Prahy je dlouhodobě velmi komplikovaná. Silnici od Benešova do Vestce v dopravních špičkách blokují kolony aut, v nichž často uvíznou také autobusy vezoucí děti do školy a lidi do zaměstnání.