Článek
Práce si podle mluvčí krajských cestářů Petry Kučerové vyžádají přes 79 milionů korun bez DPH, řidiči nyní jezdí po provizorním mostě.
Demolice původního mostu ze 70. let minulého století začala koncem minulého týdne. Předcházel jí biologický průzkum, který potvrdil, že stavbaři bouráním neohrozí žádné vodní živočichy v řece. Most má čtyři pole, bourání každého zabere tři až čtyři dny. Stavbaři při něm využívají těžkou techniku s hydraulickými nůžkami a sbíjecími kladivy.
„Nyní bouráme mostní pole nad ostrovem, což je místo mezi hlavní řekou a odlehčovacím ramenem,“ uvedl stavbyvedoucí Jan Čikara. Ve středu má přijít na řadu bourání pole nad hlavním korytem řeky.
Suť budou stavbaři z vody postupně vybírat a odvážet. Po demolici všech polí se zaměří na spodní stavbu, bourat budou mimo jiné pilíře. Poté bude ještě potřeba posoudit založení původní stavby. Spodní stavba nového mostu má být podle Čikary dokončena do jara a kompletně mají být práce hotové do konce příštího roku.
Most, který převádí silnici II/110 přes řeku Sázavu, je ve špatném stavu. Oprava by už podle Kučerové neměla z ekonomického hlediska smysl. Přípravné práce začaly loni v prosinci kácením dřevin a zpevněním přístupových cest na ostrov, poté stavbaři namontovali provizorní most. Doprava je po něm vedena kyvadlově, chodci mají k dispozici nedalekou lávku.