Článek
Řidiči díky téměř 400 metrů dlouhému přímému napojení projedou z dálnice přímo na silnici I/38 na Nymburk a dál na I/16 na Mělník. Novinářům to dnes na briefingu řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Jan Rýdl.
Přímé napojení má podle něj zklidnit dopravu v silně vytíženém dopravním uzlu u Mladé Boleslavi, kudy denně projede až 7000 aut. „Předpokládáme, že v okamžiku, kdy zprovozníme větev, intenzita mírně naroste, což ale vůbec nevadí, protože těch 5000 až 7000 aut dosud jezdilo prakticky mezi zástavbou,“ řekl Rýdl. Nově se nebudou muset vracet zpět po dálnici nebo projet zhruba kilometr dlouhou trasu mladoboleslavskou částí Bezděčín.
Aktuálně stavbaři dokončili zemní práce a podkladní asfalt. Do konce týdne přibydou další vrstvy a dopravní značení. Přímá větev je 377 metrů dlouhá. „Je řešena jako ‚téčko‘, z D10 zaústěné do silnice I/38 s tím, že vpravo bude 194 metrů dlouhý připojovací pruh pro směr Nymburk. Pro odbočení vlevo a pokračování na Mělník bude větev kolmo ke stávající vozovce,“ uvedl za ŘSD Jiří Veselý.
Řidiči musejí v místě prací nadále počítat s dopravním omezením. Mezi 38. a 41. kilometrem D10 je doprava vedena ve dvou zúžených pruzích pro oba směry sníženou rychlostí. Pod dálnicí na I/38 bude od čtvrtka na čtyři dny provoz omezen na jeden pruh a řízen kyvadlově.
Stavební práce na novém propojení začaly zhruba v polovině července. Za 19,4 milionu korun je provádí společnost MI Roads. Na stavbu využila 2000 tun asfaltu, ze zhruba 8000 tun vytěžené zeminy vytvořili náspy. Součástí prací byly i přeložky telekomunikačních sítí a plynovodu.