Článek
Jeden z nejvytíženějších úseků dálnice mezi exity 46 a 44B, kudy denně projede zhruba 40 000 aut, má nově v každém směru tři pruhy. Takzvaným průpletovým pruhem ve směru na Prahu projedou řidiči poprvé v pondělí. Součástí stavby je zhruba 250 metrů dlouhá opěrná zeď, která zpevnila násypový svah, řekl dnes na briefingu ŘSD mluvčí Jan Rýdl.
Stavbaři propojili připojovací pruh exitu 46 Kosmonosy a odbočovací pruh exitu 44B Mladá Boleslav. Úsekem denně projede až 40 000 aut, z toho kvůli blízkosti závodu Škoda Auto až 9000 nákladních, blízko sebe jsou na něm rovněž tři mimoúrovňové křižovatky. „Na všech třech mimoúrovňových křižovatkách je samozřejmě režim nájezd, výjezd, dochází k takzvanému průpletu dopravy, který je na dálnici vždy potenciálně rizikové místo,“ řekl Rýdl. Samostatný průpletový pruh má zvýšit bezpečnost, plynulost a zvýšit kapacitu projíždějících aut.
Stavební práce za více než 83 milionů korun bez daně dělá od poloviny srpna společnost Colas. Zhruba polovinu stála podle Rýdla opěrná zeď.
ŘSD chce příští rok na D10 u Kosmonos zahájit přestavbu mimoúrovňové křižovatky. V listopadu vyhlásilo tendr, jehož hodnota je 730 milionů korun. Křižovatka napojuje severní část Mladé Boleslavi ze silnice I/38 z Jestřebí na Mladou Boleslav. Nová křižovatka má být kvůli velkému počtu větví prstencová s mimoúrovňovým převedením dálnice D10, posune se severněji. Součástí bude také přeložka silnice I/16 od Jičína.
Dálnice D10 z Prahy do Mladé Boleslavi a Turnova patří mezi nejvytíženější v Česku. Její výstavba byla dokončena v roce 1992.