Článek
Elektrokola zvolilo vedení města kvůli členitému terénu a využitelnosti například i pro seniory.
Podle mluvčího Kladna Víta Herala jsou elektrokola také komfortní alternativou auta třeba při cestách do práce, obyčejné bicykly si lidé podle statistik půjčovali dvakrát méně. „Sdílená elektrokola na Kladno jednoznačně patří, osvědčila se a lidé o ně mají zájem. Jde o moderní trend a my chceme být moderním městem,“ řekl primátor Milan Volf (Volba pro Kladno).
Na kolech lze vyjet i mimo území Kladna, ale je nutné je vrátit na některé z vyčleněných míst ve městě. Každá minuta jízdy vyjde na 1,5 koruny. Další možností je paušál za 299 korun měsíčně, v rámci něj získá uživatel prvních patnáct minut jízdy zdarma a počet výpůjček není omezený.
Během letošního roku by měl být upraven systém stanic a zón pro vypůjčení kola tak, aby službu mohlo efektivně využívat co nejvíce lidí. „Chceme tak cílit a inspirovat další potenciální uživatele, aby systém používali ke kratším přesunům po městě namísto automobilové dopravy, která dopravu ve městě blokuje a znečišťuje ovzduší,“ dodal jednatel společnosti nextbike Czech Republic Tomáš Karpov.
Nextbike je poskytovatelem sdílených kol, má zkušenosti z 25 českých a více než 300 evropských měst. Kladenská radnice má v plánu s ní spolupracovat minimálně další tři roky.