Článek
Středočeský kraj jako investor stavby má hotové územní rozhodnutí. Většina investice je přislíbena ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Na všechny tři části se aktuálně počítá s 6,5 miliardy korun, část týkající se obchvatu Kralup je ve výši 3,5 miliardy korun.
„Druhá etapa plánovaného propojení, kterou je právě obchvat Kralup, je finančně i technicky nejnáročnější, proto se s ní začalo jako první. U ní máme hotové územní rozhodnutí a probíhá stavební řízení na vodohospodářské stavby, v přípravě je stavební řízení na silniční stavby,“ řekl středočeský radní pro investice, majetek a veřejné zakázky Libor Lesák (ODS).
Součástí druhé etapy je i most přes Vltavu. „Pro první etapu z Chvatěrub do Úžic aktuálně běží územní řízení, u třetí etapy z Turska do Středokluk byl dokončen proces EIA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí),“ doplnil Lesák.
Cena za všechny tři etapy propojení se zvedla ze čtyř na šest miliard. „Nepochybně ještě dojde k prodražení stavby, v některých místech budou muset vzniknout náročnější protihlukové úpravy, ale pevně doufám, že stavba nepřesáhne deset miliard korun,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Přípravná fáze je podle něj nejsložitější, postaveno by pak mohlo být do pěti let od zahájení stavby.
Silniční propojení chomutovské D7 a teplické D8 se připravuje několik let, mělo by odlehčit obcím na severozápad od Prahy od nadměrné dopravní zátěže.