Článek
Stavba začala letos v březnu, ode dneška se vrtají piloty. Budou 14 až 20 metrů hluboko. Pilotů pro estakádu, která se klene přes území s problematickým podložím, bude třeba 524. „Doba výstavby toho 800 metrů dlouhého mostu je zhruba 24 měsíců,“ uvedl ředitel Správy Karlovy Vary Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Lukáš Hnízdil.
Úsek je dlouhý více než šest kilometrů. Vznikne mimo jiné pět mostů, mimoúrovňová křižovatka a přibudou čtyři protihlukové stěny. Součástí prací jsou také přeložky sítí. Nová část dálnice dopravně ulehčí obci, kterou nyní prochází silnice I/6. Zvýší též bezpečnost a plynulost provozu na další části trasy mezi Prahou a Karlovými Vary.
Za stavbu úseku ŘSD zaplatí více než 1,5 miliardy korun, navazuje na obchvat Řevničova.
Silnice I/6 patří mezi nejvytíženější silniční úseky na území ČR. Na dálnici ještě zbývá přestavět několik úseků, kompletně hotovo by mohlo podle Hnízdila být v roce 2027.