Článek
Firma je odstranila před rekonstrukcí budovy v roce 2018, uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Zájem lidí v Kolíně o vrácení hodin na budovu nádraží byl velký. V lednu vznikla dokonce petice požadující umístění hodin na budovu, hodiny byly rovněž nejčastějším přáním v městské schránce vánočních přání. Správa železnic postupně vybavuje svoje nádražní prostory v celém Česku novým mobiliářem, výroba některých věcí je časově náročnější. „V případě kolínských hodin byly limitem výrobní možnosti dodavatele,“ uvedl Gavenda.
Správa železnic v letech 2018 až 2019 budovu kompletně rekonstruovala za 76 milionů korun. Kromě těchto úprav počítá i s vybudováním nového bezbariérového přístupu na nástupiště a prodloužením podchodu až ke Starokolínské ulici. Výpravní budova i nástupiště jsou v Kolíně nyní bezbariérově přístupné pomocí pojízdných plošin na schodištích ze současného podchodu. „Díky připravované stavbě ale tento způsob nahradí podstatně komfortnější a rychlejší bezbariérový přístup výtahy po přebudování a prodloužení stávajícího technologického podchodu. Realizaci této stavby předpokládáme kvůli zajištění provozních podmínek v době, kdy budou ukončené práce na rameni Brno – Česká Třebová spojené s odklony vlaků trasou přes Havlíčkův Brod,“ uvedl Gavenda. Odklon by měl trvat do července roku 2023, Správa železnic navíc stále musí v soutěži vybrat firmu, která práce provede.
V návaznosti na stavbu podchodu pak město plánuje vybudovat v jeho ústí ve Starokolínské ulici parkovací dům pro 360 aut. Podle starosty Kolína Michaela Kašpara (Změna pro Kolín) bude moci stavba začít nejpozději v roce 2024, město letos čeká výběr stavební společnosti.
Nádraží v Kolíně je nejfrekventovanějším nádražím ve středních Čechách a důležitým přestupním uzlem. Správa železnic uvádí, že před pandemií jím denně prošlo kolem 19.000 cestujících. Do Kolína vede pět železničních tratí, a to ze směru od Prahy, Olomouce, Ledečka, Havlíčkova Brodu a Velkého Oseku.