Článek
Lávka by měla vyjít na 35 až 40 milionů korun, stavět by se mohlo začít příští rok v dubnu, informoval dnes ČTK v tiskové zprávě za město Martin Weiss.
„Lávka vytvoří bezpečné spojení s Dobrou Vodou a Lhoticemi, ale také s Bosní či Kněžmostem. Určena bude zejména pěším a cyklistům, kteří se v tuto chvíli do Mnichova Hradiště dostávají po rušných komunikacích. Lávka jim usnadní cesty do zaměstnání, do školy či za službami,“ uvedl Weiss. Za dálnicí rovněž začíná turisticky atraktivní Český ráj a Mnichovo Hradiště má být jednou z jeho bran.
Architektonický návrh lávky obloukové konstrukce zpracoval Atelier AP architekta Josefa Pleskota. V únoru město získalo stavební povolení a v březnu podalo žádost o dotaci, která je pro další postup nezbytná. „Dodavatele začneme s ohledem na nestandardní poměry v českém stavebnictví a nejisté ceny hledat letos v prosinci. To už by podle našich zpráv mělo docházet ke zklidňování současné turbulentní situace. Vysoutěženo bychom chtěli mít zhruba v únoru 2023, aby v dubnu mohla být zahájena výstavba,“ uvedl starosta Ondřej Lochman (Žijeme pro Hradiště).
Dálnice D10 z Prahy do Turnova usnadnila cestování a snížila dopravní zátěž ve městech a obcích v okolí, zároveň způsobila několik omezení. V Mnichově Hradišti například překřížila historickou Husovu alej vedoucí na vrch Horka. Po dokončení lávky se počítá s její obnovou. Do budoucna chce vést město přes lávku také cyklostezku směrem na Český ráj.
Dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury má pokrýt 85 procent nákladů, o další příspěvek bude město zřejmě žádat Středočeský kraj nebo Nadační fond Škoda Auto.