Článek
Lávka, která měla být hotová do října, má spojit Mnichovo Hradiště s obcí Klášter Hradiště nad Jizerou. Město musí stavbu zakonzervovat a najít novou firmu. Původně plánovaných 17,5 milionu korun na stavbu stačit nebude.
„Lávka se měla otevírat za měsíc, firma s námi zhruba před třemi měsíci přestala komunikovat a pak se dostala do insolvence,“ řekl Lochman. Radní města na posledním jednání schválili ukončení smlouvy. Město osloví stavební společnost Chládek a Tintěra, která byla ve výběrovém řízení druhá. „Věříme, že budou ochotni se stavby ujmout, počítáme s tím, že to bude nákladnější a původní termín se nestihne,“ doplnil starosta města Ondřej Lochman (Žijeme pro Hradiště). Město podle něj Raeder & Falge neuhradilo zhruba milion korun za provedené práce.
Insolvenční řízení se stavební firmou Raeder & Falge z Lovosic na Litoměřicku zahájil Krajský soud v Ústí nad Labem začátkem srpna. Podle insolvenčního návrhu společnost dluží milionové částky několika svým subdodavatelům, vyplývá z informací v insolvenčním rejstříku. Vedle lávky v Mnichově Hradišti firma nedokončila například rekonstrukci mostu přes Huťskou ulici v Kladně za 19 milionů korun.
Mnichovo Hradiště získalo na stavbu lávky dotaci 10,2 milionu korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), přispěl rovněž Středočeský kraj a nadační fond Škoda Auto. Padesát metrů dlouhou lávku pro pěší a cyklisty město staví společně se sousední obcí Klášter Hradiště nad Jizerou. Cyklisté a pěší musí zatím používat frekventované silniční mosty.
Starostové obou měst se v roce 2018 dohodli, že se o náklady podělí rovným dílem. Na straně Mnichova Hradiště naváže téměř čtyři metry široká lávka na Černou silnici u areálu společnosti Kofola, na druhé straně bude trasa pokračovat cyklostezkou a dále po silnici.