Článek
Odlehčila by tak dopravě ve městě. „Příprava ale potrvá řadu let a musejí se vyřešit všechny majetkové vztahy,“ řekl ČTK starosta Lukáš Seifert (ODS). Podle Martina Bučka z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím není možné říct, zda a případně kdy bude stavba zahájena a jaké budou náklady.
Vedení města se nedávno sešlo se zástupci ŘSD, kteří ho seznámili s různými variantami připravované studie. „Návrhy, které nám byly představeny, zároveň zahrnují i propojení a odlehčení dopravy v Kutné Hoře, takže by vznikly ještě další silnice nižších kategorií, které by odváděly dopravu z města, například ze Šipší,“ uvedl Seifert.
Buček ale upozornil na to, že se s přípravou stavby teprve začíná. „Jsme ve fázi koncepce a ještě prakticky na začátku této fáze. Pro obchvat Kutné Hory je vymezen koridor zanesený v zásadách územního rozvoje kraje a probíhá zpracování vyhledávací studie, která řeší možnosti průchodu obchvatu daným územím,“ uvedl.
Zohlednit se podle něj musí i připravované rozšíření silnice I/38 mezi Kolínem a Hlízovem. „Zda, případně kdy zahájíme stavbu a kolik obchvat bude stát, nelze nyní říci,“ dodal Buček. Podle něj musí být nejdříve shoda na vhodných variantách a po jejich schválení Ministerstvem dopravy začne vznikat technickoekonomická studie, z níž vyplynou základní ekonomické parametry pro jednotlivé varianty.
Rozšíření I/38 mezi Kolínem a Hlízovem je podle Seiferta také ve fázi studie a vhodné řešení se bude teprve vybírat. Už letos se ale počítá s přestavbou křižovatky na Kaňku pod Skalkou, mají tam vzniknout připojovací kruhy. Město to podle starosty přivítalo, protože tato křižovatka je nebezpečná.