Článek
Zároveň bylo cílem zatraktivnit areál a přilákat více návštěvníků, uvedl dnes na dotaz ČTK ředitel muzea Vladimír Michálek.
Od loňského roku je muzeum propojeno s městem lávkou, na niž navazuje cyklostezka. Do muzea se tak bezpečně dostanou pěší návštěvníci i cyklisté. Projížďku po cyklostezce si nyní mohou zpestřit i jízdou po pumptrackové dráze. Podle Michálka se její stavba zrodila ze dvou důvodů. Jednak bylo potřeba využít vytěžený materiál z výstavby oddělené dešťové a splaškové kanalizace a jednak chtělo muzeum areál více zatraktivnit.
„Náklady na vybudování jsou minimální a nejsou samostatně vyčísleny. Základ dráhy včetně modelace terénu byl vytvořen již při výstavbě kanalizace a vsakovací nádrže,“ uvedl Michálek. Vytěžený materiál měl být původně rozmístěn do plochy, což by znamenalo udělat skrývku ornice na velké ploše, rozmístit vytěženou zeminu a opět překrýt ornicí. „Místo těchto prací byla vytvořena modelace terénu na menší ploše, čímž prakticky vznikl základ pumtrackové dráhy. Po slehnutí zeminy se provedly již jen povrchové úpravy,“ dodal Michálek.
Pumptracková dráha je uzavřený, uměle vytvořený okruh pro jízdu na kole, který je možné projíždět i bez šlapání. Jezdec získává a udržuje rychlost takzvaným pumpováním na vlnkách a klopených zatáčkách. Princip pumptracku tedy spočívá v tom, že kolo je poháněno setrvačností a jezdec mu v tom pomáhá pohybem těla a střídavým tlakem na přední a zadní kolo – pumpováním. Díky této technice získává nové dovednosti na nerovném povrchu a učí se pozornější a přesnější jízdě.