Hlavní obsah

Historické nádraží ve Střezimíři se rozloučí s pravidelným provozem

Foto: Seznam Zprávy

.

České dráhy v sobotu vypraví parní vlak z Prahy do Střezimíře na Benešovsku, který zahájí letošní nostalgickou vlakovou sezonu ve středních Čechách.

Článek

Ve Střezimíři bude připraven program, jímž se tamní historické nádraží rozloučí s pravidelným vlakovým provozem zahájeným v roce 1870. Po rekonstrukci koridoru z Prahy do Českých Budějovic bude totiž úsek mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora veden po nové trati mimo nynější střezimířské nádraží, informoval dnes ČTK Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah (ČD).

V čele vlaku, sestaveného z retrovozů a jídelního vozu, pojede parní lokomotiva 464.202 Rosnička. Souprava bude odjíždět v 8:48 ze smíchovského nádraží, přistoupit bude možné v Praze-Uhříněvsi, Mnichovicích, Benešově, Heřmaničkách, Ješeticích nebo v Červeném Újezdu u Votic. Do Střezimíře dojede vlak v 11:15. V 15:24 se vydá na zpáteční cestu, do stanice Praha-Smíchov přijede v 17:20.

Program ve Střezimíři je naplánován od 10:00 do 16:00. Zájemci se budou moci svézt na pákové drezíně spolku Železnice Česká Sibiř, chybět nebudou atrakce pro děti a hudební vystoupení. „Po ukončení vlakového provozu nezůstane stanice bez života. V rámci projektu dobrovolného svazku obcí Mikroregionu Voticko Cyklostezky na opuštěném drážním tělese zde postupně vznikne železniční muzeum s provozem turistických drezín,“ uvedl starosta Střezimíře Miloš Jelínek (Pro Střezimíř).

Provoz po nové dvoukolejné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi u Tábora má začít za několik měsíců. Původní nádraží ve Střezimíři, ale i další stanice a zastávky, kde doposud zastavují vlaky, se tak ocitnou mimo novou trať. Cestující se však podle ČD dočkají zkrácení jízdních dob a plynulejší jízdy.

Před uvedením nové tratě do provozu bude nezbytná devadesátidenní nepřetržitá výluka, při níž Správa železnic trať postupně napojí na již zmodernizované úseky z Benešova do Votic a ze Sudoměřic do Tábora. Výluka začne 2. dubna a skončí 30. června. Nákladní vlaky začnou novostavbu trati využívat 30. června večer, první osobní vlaky projedou úsekem 1. července. Mezi Voticemi a Červeným Újezdem bude dočasně v provozu jen druhá traťová kolej, dál do Sudoměřic se bude jezdit po obou kolejích. Úplný dvoukolejný provoz v celém úseku začne v září a nejdříve bude ve zkušebním režimu.

Související témata:

Doporučované