Článek
Nová silnice odvede nákladní dopravu mířící do průmyslových zón z frekventované Plzeňské ulice, řekl ČTK starosta Petr Vychodil (ODS). Stavba trvala rok a dva měsíce a stála více než 40 milionů korun, uvedla mluvčí krajských cestářů Petra Kučerová.
Investorem akce byl Středočeský kraj, město zajišťovalo projektovou dokumentaci a výkupy pozemků. Nová část silnice navazuje na první etapu, která vede podél severního břehu Litavky od dálničního nájezdu k Fučíkově ulici a je již dva roky v provozu.
„Pro město má obchvat zásadní přínos - vytlačí kompletní nákladní dopravu z průmyslové zóny Králova Dvora i Berouna mimo hlavní Plzeňskou ulici. Nákladní vozidla najedou na obchvat, a dostanou se tak rovnou na dálnici,“ uvedl Vychodil.
Králův Dvůr i Beroun na jedné straně z velké části lemuje průmyslová zóna. Někdy se stává, že nákladní auta, která do ní míří, sjedou z dálnice brzy a projíždějí přes obě města. To by se díky novému obchvatu již dít nemělo. Nová silnice podle Vychodila zároveň umožní rozvoj průmyslové oblasti, v níž byly dříve cementárny a železárny. Na městských pozemcích kolem první etapy by také měly vzniknout nákupní park a sportovní hala.
Po dokončení druhé etapy zbývá už jen třetí část, která má navazovat na obchvat Berouna. „Je ale potřeba říci, že tyto dvě stavby, tedy třetí etapa obchvatu Králova Dvora a první etapa obchvatu Berouna, musejí vznikat společně, a to nejen kvůli dotaci, ale i kvůli funkčnosti,“ dodal Vychodil.