Hlavní obsah

Začala stavba trati z Palmovky do Čakovic, která vrátí do Prahy trolejbusy

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Pražský dopravní podnik (DPP) v pondělí zahájil stavbu trolejbusové trati z Palmovky přes Prosek a Letňany do Čakovic. Po nové trati bude jezdit trolejbusová linka číslo 58, která nahradí stávající autobusovou linku číslo 140.

Článek

Po zprovoznění trati se do metropole plnohodnotně vrátí trolejbusová doprava. DPP chystá elektrifikaci také dalších autobusových linek. Podnik je největší městskou firmou a provozuje městskou hromadnou dopravu. „Začínáme stavět jedenáctikilometrovou linku, a tím navracíme trolejbusový provoz do pražských ulic,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP Adam Schreinherr (Praha Sobě).

Stavbu trolejového vedení pro trolejbusovou linku zajišťuje pro pražský dopravní podnik (DPP) za 283,7 milionu korun sdružení firem Elektrizace Praha a OHLA Ž.S. Výstavba trolejbusové trati by měla trvat asi deset měsíců. Při výstavbě podnik využije již vybudované asi kilometr dlouhé vedení v Prosecké ulici. Nové vedení vznikne mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice, jak už dříve zástupci DPP avizovali.

Trolejbusy budou z trolejí napájeny asi polovinu trati, zbytek pojedou na baterii. Podle technického ředitele DPP – Povrch Jana Šurovského přináší doplnění baterií do trolejbusů nejudržitelnější formu elektromobility pro města typu Prahy.

Provoz na lince budou zajišťovat nové trolejbusy. DPP vypsal v roce 2021 veřejnou zakázku na dodávku 15 kloubových bateriových trolejbusů. Vítěz tendru by měl být podle Schreinherra známý v následujících dnech. Podle Šurovského ovlivní dodávka vozů termín zahájení provozu nové linky 58, jak sdělil ČTK.

Praha spolu s DPP chystá elektrifikaci také dalších linek. Trolejbusy by měly jezdit například na lince 119 na letiště v Ruzyni. Podle předsedy představenstva a generálního ředitele DPP Petra Witowského se nyní soutěží dodavatel vozů pro zajištění provozu na trati. Elektřinou poháněné vozy by měly jezdit i na linkách 131, 134, 137, 176 a 191.

Doporučované