Článek
Po zprovoznění trati se do metropole plnohodnotně vrátí trolejbusová doprava. DPP chystá elektrifikaci také dalších autobusových linek. Podnik je největší městskou firmou a provozuje městskou hromadnou dopravu. „Začínáme stavět jedenáctikilometrovou linku, a tím navracíme trolejbusový provoz do pražských ulic,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP Adam Schreinherr (Praha Sobě).
Stavbu trolejového vedení pro trolejbusovou linku zajišťuje pro pražský dopravní podnik (DPP) za 283,7 milionu korun sdružení firem Elektrizace Praha a OHLA Ž.S. Výstavba trolejbusové trati by měla trvat asi deset měsíců. Při výstavbě podnik využije již vybudované asi kilometr dlouhé vedení v Prosecké ulici. Nové vedení vznikne mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice, jak už dříve zástupci DPP avizovali.
Trolejbusy budou z trolejí napájeny asi polovinu trati, zbytek pojedou na baterii. Podle technického ředitele DPP – Povrch Jana Šurovského přináší doplnění baterií do trolejbusů nejudržitelnější formu elektromobility pro města typu Prahy.
Provoz na lince budou zajišťovat nové trolejbusy. DPP vypsal v roce 2021 veřejnou zakázku na dodávku 15 kloubových bateriových trolejbusů. Vítěz tendru by měl být podle Schreinherra známý v následujících dnech. Podle Šurovského ovlivní dodávka vozů termín zahájení provozu nové linky 58, jak sdělil ČTK.
Praha spolu s DPP chystá elektrifikaci také dalších linek. Trolejbusy by měly jezdit například na lince 119 na letiště v Ruzyni. Podle předsedy představenstva a generálního ředitele DPP Petra Witowského se nyní soutěží dodavatel vozů pro zajištění provozu na trati. Elektřinou poháněné vozy by měly jezdit i na linkách 131, 134, 137, 176 a 191.