Článek
Vlaky budou jezdit v období dopravní špičky ve všedních dnech v intervalu deset až 15 minut a mimo špičku a o víkendu v intervalu 15 až 30 minut. ČTK to dnes sdělil Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Stanici metra B Rajská zahrada spojí se zastávkou lávka, která bude dokončena na jaře příštího roku. Železniční zastávku buduje Správa železnic (SŽ) a lávku financuje hlavní město.
Ve stanici budou zastavovat linky S2, S3, S9, S22 a S34. „Jízdní dobou 13 minut vlaky směle konkurují metru, jehož jízdní doba mezi Rajskou zahradou a Náměstím Republiky je o tři minuty delší. Linka S9 bude v tomto úseku mezi hlavním nádražím a Lysou nad Labem v provozu jen ve špičkách v hodinovém intervalu,“ sdělil ČTK Drápal.
Na zastávku se lidé dostanou po nové lávce. Zatím to půjde pouze z Hutí. Druhá část lávky přes Chlumeckou ulici k metru B Rajská zahrada bude dokončena a otevřena v prvním čtvrtletí příštího roku. „Dočasně je nutné použít pro přístup ke stanici metra a na sídliště Černý Most stávající podchod pod Chlumeckou,“ uvedl Drápal.
Přechod silnice a kolejí budou tvořit dvě ocelové lávky zakončené dvěma věžemi, ve kterých budou výtahy a schodiště. Šířka lávek je naplánována na 3,75 metru a schodišť na 1,75 metru. Lávky budou přes Chlumeckou měřit 49,35 metru a přes železnici k nástupištím to bude 20,27, respektive 16,73 metru.
Na zastávce budou umístěny také nové navigační systémy, které nyní Ropid testuje. Na lávce navedou cestující k jednotlivým nástupištím, výtahům i východům. Pro směrové tabule zde budou poprvé použity prototypy prosvětlených nosičů, které Ropid otestuje také ve stanici metra B Palmovka. Součástí má být i velká prosvětlená kostka se symboly příměstského vlaku, tedy písmenem S.