Článek
Celoročně jsou v provozu přívozy P1 ze Sedlce do lokality Zámky a P2 z Podbaby do Podhoří. Letos výjimečně dřív byl zprovozněn sezonní přívoz P6 spojující Lahovičky a Modřany. Od ledna je alternativou autobusové linky 165, která kvůli rekonstrukcí opěrné zdi v Komořanské ulici na Závisti jezdí po objízdné trase. Od soboty se k němu opět přidá sezonní přívoz P3 od Lihovaru na Dvorce, P5 z Císařské louky na podskalskou Výtoň a P7 plující od Pražské tržnice na Rohanský ostrov.
Přívoz P5 bude podle mluvčího nově zajíždět do přístaviště Kotevní, kam dříve jezdila z Císařské louky samostatná linka P4. Zastávka Kotevní bude ale jen na znamení. Přívoz zároveň bude častěji vyplouvat, a to co 20 minut. „Tím dojde k potřebnému posílení kapacity mezi ostrovem Císařská louka a Výtoní, současně však bude zachováno i výrazně méně poptávané spojení na levý břeh Vltavy,“ komentoval změnu mluvčí Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Na přívozech platí běžný tarif MHD.
Změn doznají trasy a intervaly i dalších přívozů. Přívoz P3 bude mít díky zprůchodnění části Žlutých lázní nové pravobřežní přístaviště Dvorce místo původního Veslařského ostrova, a popluje tak na kratší trase. Nové přístaviště je podle mluvčího lépe dostupné ze stejnojmenných zastávek tramvají a autobusů. Přívoz P3 tak může být alternativou při blížící se rekonstrukci Barrandovského mostu, která může negativně ovlivnit provoz autobusů přes most, doplnil Drápal s tím, že se současně zkrátí interval přívozu z původních 20 minut na 15 minut a v ranní špičce na deset minut.
Holešovicko-karlínský přívoz P7 letos už nebude plout na Štvanici. Poté, co bude dostavěna Štvanická lávka, která propojí Holešovice a Karlín, skončí jeho provoz úplně, dodal mluvčí.
V minulosti tak skončil přívoz P8, který nahrazoval Trojskou lávku, která se v prosinci 2017 zřítila do Vltavy. Přívoz místo lávky fungoval do podzimu 2020.