Článek
Součástí jeho 20. ročníku bude výstava plakátů a film Mrs. Chatterjee Vs. Norway inspirovaný osudy indické rodiny, které v Norsku sociální služba Barnevernet v roce 2011 odebrala obě děti. Atmosféru Indie bude po dobu konání festivalu doprovázet například indické občerstvení. Filmy promítnou pořadatelé s anglickými a českými titulky. ČTK o tom za pořadatele informoval Jan Těšitel.
Na úvod festival 12. října nabídne režijní debut pandžábského filmaře Džaspala Singha Sandhua Vadh (Zabít), jehož hrdiny jsou stárnoucí manželé Mišrovi. Ti se snaží vést poctivý a důstojný život, ačkoli se potýkají s chudobou a zklamáním z nevděčného dospělého syna, který odjel do Ameriky. Přitom právě kvůli jeho americkému snu Mišrovi upadli do dluhů a musejí snášet pravidelné ponižování od odpudivého lichváře Prajapatiho. Když je zbožný a konzervativní pár zahnán na pokraj zoufalství, odhodlá se k radikálnímu činu, po němž se bude muset vypořádat s mafiány, zkorumpovanými policisty i vlastním svědomím.
Druhou projekcí úvodního dne festivalu bude indické rodinné drama Mrs. Chatterjee Vs. Norway, které bylo natočeno podle skutečného příběhu indické rodiny bojující o své děti v Norsku. V roce 2011 jí je odebrala norská sociální služba Barnevernet. Ta vyvolala i v Česku kritiku části veřejnosti a politiků v souvislosti s případem Evy Michalákové, jíž Barnevernet ve stejném roce odebral syny Denise a Davida a umístil je do pěstounské péče. V Indii vyvolal případ dětí odebraných z indické rodiny bouřlivé reakce a do kauzy se zapojila i indická diplomacie, která vyvíjela tlak na norské úřady, aby děti rodině vrátily.
Přehlídka indické kinematografie začínala v roce 2003 jako Festival bollywoodského filmu skromnými projekcemi pro pár desítek nadšenců na pražské FAMU a v klubu NoD. O rok později se přestěhovala do kina Aero a v roce 2005 natrvalo zakotvila v centru Prahy v kině Světozor. Při uplynulých ročnících pořadatelé festivalu promítli desítky filmů. Mezi hosty se objevil i herec Kabir Bedi, který se proslavil jako seriálový malajský bojovník za nezávislost Sandokan. Za dobu existence festivalu se v programu napevno usadily i filmy jiných žánrů a regionů – například dokumenty, experimentální, artové, queer, sociálně kritické, bengálské, tamilské, nepálské nebo pákistánské.
Označení Bollywood se vžilo pro indickou komerční filmovou produkci, která vzniká v bombajských filmových studiích. Klasickými bollywoodskými filmy byly mnohahodinové snímky se zpěvy a tanci a tamními hvězdami zbožňovanými indickými diváky.