Článek
Objízdné trasy pro řidiče vedou po druhém břehu Vltavy přes Smetanovo nábřeží, cestující mohou využít náhradní autobusovou linku X20 mezi Malostranským náměstím a stanicí metra Malostranská. Vyplývá to z webu pražského dopravního podniku (DPP).
Práce v Karmelitské navazují na opravu kolejí v Letenské ulici, kde uzavírka začala 28. ledna a dělníci zde měli původně pracovat do čtvrtka 16. února. Opravy se ale podařilo urychlit. Ode dneška se bude pracovat mezi Malostranským náměstím a Hellichovou, od 4. do 31. března se bude rekonstruovat úsek mezi Hellichovou a Vítěznou ulicí. Životnost kolejí je podle DPP u konce a oprava je nutná.
Kolem objízdné trasy přes Smetanovo nábřeží vznikla před zahájením rekonstrukce diskuse. Radnice Prahy 1 nepodpořila, aby město uzavřelo i Smetanovo nábřeží a dopravu vedlo tunelem Blanka. Podle starostky Prahy 1 Terezie Radoměřské (TOP 09) by nábřeží muselo zůstat průjezdné pro místní lidi a dopravní obsluhu a bylo by velmi obtížné zjišťovat, kdo má na vjezd právo.
V roce 2019 magistrát uzavřel na několik dní průjezd Malou Stranou mezi Valdštejnskou ulicí a Újezdem kvůli rekonstrukci kolejí na Smetanově nábřeží. V metropoli se od 90. let minulého století mluví o trvalém omezení vjezdu aut na Smetanovo nábřeží i na Malou Stranu, nikdy se však neuskutečnilo.