Článek
Meziročně rovněž stoupl počet kilometrů, které řidiči po městě najezdili. Nejvytíženější komunikací byl stejně jako v uplynulých letech Barrandovský most. Vyplývá to z dopravní ročenky Technické správy komunikací (TSK) za rok 2021, kterou má ČTK k dispozici.
V metropoli je 4067 kilometrů komunikací. Z celkového počtu vozidel registrovaných v Praze je většina osobních automobilů, kterých je 970 755. V roce 2020 evidovaly úřady v metropoli 925 716 osobních aut, v roce 2019 to bylo 911 844 aut. Ve srovnání se zbytkem Česka tvoří množství aut registrovaných v metropoli zhruba sedminu celkového počtu aut v republice. Nejvíc aut přibylo v letech 1990 až 2000, kdy se jejich počet zdvojnásobil.
Po Praze loni řidiči najezdili 22,956 milionu kilometrů, v roce 2020 to bylo 21,482 milionu kilometrů, píše se v ročence. Stejně jako v uplynulých letech, nejvíc najezdila osobní auta. V uplynulých dvou letech se proměnila intenzita dopravy. V roce 2020 meziročně klesla o osm procent, loni opět vzrostla a skoro vyrovnala předcovidový rok 2019, vyplývá z dat.
Nejvytíženější komunikací v Praze byl podle nich loni Barrandovský most, po kterém denně projelo 142 000 aut. Oproti předloňskému roku je to o 8000 aut více. Druhou nejvytíženější je Strakonická v úseku mezi Dobříšskou a Barrandovským mostem a třetí je Jižní spojka v úseku mezi Chodovskou a V Korytech. Aktuálně opravovaný Barrandovský most je zároveň nejvytíženějším mostem přes Vltavu. Za ním jsou na druhém místě Hlávkův a třetí Radotínský.
Nejvytíženější běžnou křižovatkou je křížení Poděbradské a Kbelské se 70.000 aut denně a takzvanou mimoúrovňovou křižovatka Strakonická-Barrandovský most, kudy projede 194.000 aut denně. Nejvytíženějším tunelem je Zlíchovský tunel.
V meziročním srovnání se od roku 2010 nezměnila obsazenost v automobilech. Ta se v centru drží na 1,3 člověka na jedno vozidlo. Pro srovnání v roce 1990 to bylo 1,71, v roce 2000 pak 1,44 osob na vůz.