Článek
„Nejvyšší nebezpečí hrozí při nepozorném přecházení tratě zejména na přechodu pro chodce nebo přeceňování ve stylu: "To ještě stihnu!“. Mnoho lidí si bohužel neuvědomuje, že tramvaj má podle pravidel silničního provozu na přechodu pro chodce vždy přednost. Drážní vozidlo je násobně těžší a má mnohem delší brzdnou dráhu než osobní auto," uvedl dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek. Dodal, že brzdná dráha tramvaje je minimálně třikrát delší než u auta.
Z celkových 40 nehod loni 11 skončilo bez zranění, 24 s lehkými a pět s těžkým zraněním. Chodci zapojení do nehod byli ve 21 případech muži, v 16 případech ženy a ve třech děti. Nejvíce nehod se stalo na přechodech, celkem 19, v 17 případech pak mimo přechod a ve čtyřech na zastávce. Čtvrtinu účastníků nehod tvořili cizinci.
V roce 2019 před pandemií koronaviru podnik evidoval 87 nehod tramvají s chodci, loni to bylo o 54 procent méně, přičemž pokles lidí přepravených tramvajemi byl proti době před pandemií třetinový. K poklesu nehod podle podniku kromě menšího množství lidí v ulicích přispěla i kampaň „Neskákej mi pod kola!“, důraz na školení řidičů nebo testování mobilní aplikace „Pozor tramvaj!“.
Srážky s chodci loni podle podniku tvořily asi čtyři procenta z celkového počtu nehod tramvají v metropoli. Počet srážek s automobily loni naopak meziročně vzrostl asi o čtyři procenta na 985. Nehod tramvají s motorovými vozidly bylo loni podle informací podniku 985, zhruba o čtyři procenta více než v roce 2020. Ve srovnáním s rokem 2019 to nicméně znamenalo pokles o 23 procent. DPP chce letos pokračovat v testování různých typů antikolizních systémů, v červnu například ve spolupráci s firmou Bosch.