Článek
V budoucnu by se nádraží mělo stát součástí dopravního terminálu, který plánuje hlavní město.
Správa železnic začátkem roku informovala o tom, že získala územní rozhodnutí pro rekonstrukci nádraží. Podle dřívějších informací mají práce zahrnovat rekonstrukci železniční stanice včetně opravy nástupišť, vytvoření jednoho nového a opravy podchodů. „V dalších fázích pak SŽ počítá s opravou výpravní budovy. Zároveň plánuje na nádraží vybudovat své nové sídlo, jehož návrh vybrala v architektonické soutěži,“ uvedl náměstek ředitele SŽ Mojmír Nejezchleba.
Celé nádraží a jeho okolí by v následujících letech měly čekat i další změny, které připravuje hlavního město. Na střeše budovy má vzniknout autobusový terminál, v plánu je P+R parkovací dům pro 1000 aut a nová lávka přes železnici, která má spojit Smíchov, Radlice a novou čtvrť Smíchov City, vznikající mezi nádražím a Na Knížecí.
Železniční zastávka v tehdy samostatném Smíchově vznikla v roce 1862, nynější budova je z 50. let minulého století. Smíchovské nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s nádražím hlavním - na které bylo napojeno deset let po svém vzniku - a Masarykovým.