Článek
Televizní společnost v angličtině vysílá pro zhruba 2,6 milionu amerických domácností, kterým přibližuje kulturní dědictví Česka a další tuzemské zajímavosti. Aplikace podle šéfa společnosti Johna Honnera dosah televize ještě rozšíří.
Student Viktor Sinelnikov narazil na web CATVUSA při hledání tématu své diplomové práce. „Chtěl jsem vyvinout software pro neziskové účely, který bude užitečný a lidé ho budou používat. Rozhodl jsem se pro CATVUSA, protože její činnost a idea mi připadaly nejzajímavější,“ uvedl Sinelnikov, který je ukrajinského původu. „Navíc jsem si chtěl jako cizinec prohloubit své znalosti o Česku a jeho kultuře,“ dodal novopečený absolvent oboru Otevřená informatika. Czech-American TV, která provozuje televizní a internetový kanál a tři radiové stanice, tak představovala ideální kombinaci jeho požadavků.
„Díky softwaru od Viktora Sinelnikova budeme moci oslovit další miliony diváků s obsahem, který propaguje Českou republiku. Aplikace již byla vydána v Google Play a plánujeme ji vydat i v Amazon App Store,“ uvedl Honner. Podle něj je nová aplikace pro AndroidTV stejně uživatelsky příznivá jako aplikace Netflix nebo Amazon Prime Video.
ČVUT s Czech-American TV, která funguje od roku 2003, spolupracuje deset let. Kromě televizní aplikace studenti pro společnost už navrhli a vytvořili například inovativní řešení správy rádiových stanic nebo novou podobu webu.