Článek
DPP začátkem letošního roku dokončil geologický průzkum, který na Pankráci prováděl na čtyřech místech a vyhloubené stavby využije při stavbě linky. Koncem března pak podnik získal stavební povolení. Stavbu na základě tendru provede sdružení společností Subterra, Hochtief, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin AG. Po dokončení prvního úseku z Pankráce na Nové Dvory bude stavba pokračovat do Depa Písnice a v budoucnu má být postaven úsek z Pankráce na náměstí Míru.
Příprava stavby se potýkala s řadou problémů. Město se muselo dohodnout s vlastníky pozemků podél plánované trasy. Sdružení Pankrácká společnost podalo proti stavbě několik stížností, mimo jiné obvinilo magistrát ze systémové podjatosti, což ministerstvo dopravy následně zamítlo. Od stejných stěžovatelů řešilo i stížnost proti vydání stavebního povolení.
Antimonopolní úřad se zabýval také stížností na tendr, ve kterém DPP vybíral zhotovitele stavby. Také tato stížnost byla zamítnuta. Naposledy se pak podnik dostal do sporu se společností Inženýring dopravních staveb, která pro stavbu zajišťuje technický dozor. Obě firmy nicméně uvedly, že i přes medializované spory smlouva na dozor platí a stavba ohrožena není.
Pro letošní rok vyčlenilo hlavní město v rozpočtu na stavbu metra více než čtyři miliardy korun. Podle dřívějších vyjádření představitelů Prahy bude magistrát stavbu platit jak ze svého rozpočtu, tak o financování prostřednictvím úvěru město jedná s Evropskou investiční bankou (EIB). Zároveň bude apelovat na vládu, aby se stavbou pomohla.