Článek
Začaly však již přípravné práce jako například inženýrsko-geologický průzkum nebo příprava projektu. Na dotaz ČTK to dnes sdělila mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. TSK již předalo staveniště firmě Colas CZ, kterou vybrala správa ve výběrovém řízení. Most byl kvůli havarijnímu stavu stržen v červenci 2021, kdy demoliční práce provázely technické problémy.
Vybraná firma nyní musí zajistit potřebná rozhodnutí úřadů, konkrétně dopravně inženýrské rozhodnutí a dopravně inženýrské opatření pro částečné omezení dopravy na D11. „A také předložit realizační dokumentaci ke schválení. V minulém roce byly zahájené přípravné práce, spočívající zejména v projektování a dalších činnostech potřebných pro zahájení samotné stavby,“ uvedla mluvčí.
Staveniště předala TSK firmě loni koncem listopadu. Stavebníci tak mohli začít budovat staveniště, zahájit sondy pro ověření polohy a trasy inženýrských sítí, provést inženýrsko-geologický průzkum či přípravné práce pro terénní úpravy. Prozkoumávají i ukotvení opěrné zdi podél D11.
Demolice mostu začala na konci předloňského července. Původně měly být práce hotové v noci ze soboty 24. na neděli 25. července, avšak kvůli neočekávaným potížím se uzavírka D11 prodlužovala a tvořily se dlouhé kolony. Práce nejdříve zkomplikovalo to, že stavbaři v konstrukci našli kabel, který nebyl evidován v dokumentaci a který byl pod proudem. Následně demolici ztížilo také velké množství výztuže, která rovněž nebyla zanesená v dokumentaci a o které dělníci nevěděli.