Článek
Novinářům dnes prostor představili primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) a zástupci Technické správy komunikací (TSK), která jej opravila a má na starosti. Nová stezka je dlouhá 77 metrů a v nejširší části má 6,5 metru. Náklady byly asi 36 milionů korun. Prostor pod mostním obloukem byl dosud zanedbaný, byl zarostlý a přebývali tu bezdomovci.
„Návazně na rekonstrukci Kosárkova nábřeží jsme udělali propustek pro pěší a cyklisty podél nábřeží pod Mánesovým mostem, který jako jediný takový podchod neměl. Všechny mosty v historickém centru na levém břehu mají vždy podjezd nebo podchod, zde to chybělo a všichni museli přecházet přes komplikovanou křižovatku na Klárově, kde je velmi intenzivní provoz,“ řekl Scheinherr.
Záměr vznikl před 17 lety, ale samotná stavba začala letos v květnu. Při stavbě také vznikla 49,5 metru dlouhá nová železobetonová opěrná zeď. Jedním z problémů bylo najít dodavatele kamene na takzvané kyklopské zdivo, které historicky tvoří pražská nábřeží a kterým je nová zeď obložena. „To už se dnes moc nevyrábí a kamenolomy to nedělají,“ řekl Scheinherr. Kameníci jednotlivé kameny osekávali ručně přímo na místě.
Opravena byla na severní straně mostu přístupová rampa k plovoucímu molu. Rampa má nové zábradlí, které vzhledem odpovídá tomu historickému, a rovněž schodiště. Na jižní straně mostu na novou stezku naváže park, který v současné době buduje radnice Prahy 1. Park by měl být dokončen na začátku ledna příštího roku.