Článek
Součástí zakázky je dodávka nabíječek a dalšího vybavení. Vybraná firma poskytne rovněž servis vozidel. Smlouvu s vítězem plánuje podnik podepsat do konce letošního roku. DPP je největší městskou firmou a provozuje metro, tramvaje, autobusy či lanovku.
„Nákup hybridních autobusů je součástí naší dlouhodobé koncepce obnovy vozového parku. Rádi bychom měli dodavatele nalezeného a rámcovou dohodu s ním podepsanou do konce tohoto roku. Očekáváme, že první vozidla bychom od něj obdrželi do 12 měsíců od podepsání prováděcí smlouvy,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Podnik uvedl, že výhodou hybridních vozidel proti běžným autobusům je energetická úspora, neboť umí takzvaně rekuperovat brzdnou energii a následné ji znovu využití. Testování hybridních vozů podle DPP na běžných autobusových linkách potvrdilo, že při efektivní jízdě a maximálním využití brzdné energie lze získat úsporu paliva v rozmezí 25 až 30 procent proti běžným autobusům. Dodávané vozy tak budou muset být schopny jezdit na všech linkách, na kterých nyní jezdí naftové kloubové autobusy.
S vítězem tendru uzavře podnik rámcovou smlouvu. To znamená, že nemusí utratit celou nasmlouvanou částku a nakoupit za ni nové vozy, ale může jich nakoupit je tolik, kolik potřebuje. Přesná výše rámcové smlouvy bude známá až podle výsledku výběrového řízení.
Podnik testuje a nakupuje vozy na alternativní pohon dlouhodobě. Letos v polovině ledna například zahájil provoz elektrobusu, který vyjel ze zastávky Želivského na lince 213. Na začátku ledna začala stavba trolejbusové trati z Palmovky přes Prosek a Letňany do Čakovic. Stavba by měla trvat asi deset měsíců. Po nové trati bude jezdit trolejbusová linka číslo 58, která nahradí autobusovou linku 140. DPP také otestuje autobus na vodík.