Článek
Bude také pokračovat výstavba cyklostezek. ČTK to dnes sdělila mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Kolik přesně letos vydá TSK na investicích, bude záležet na schválení investičního rozpočtu hlavního města, který by měli zastupitelé projednat v únoru. Loni TSK investovala přes dvě miliardy korun.
„Nejdůležitější stavební akcí, co se dopravy na povrchu týče, tak to bude druhá etapa rekonstrukce Barrandovského mostu. Tři roky jsme ji připravovali a roky příprav se vyplatily, dopravní kolaps loni v Praze nenastal. Věřím, že i díky ohleduplnosti řidičů vše proběhne hladce i letos,“ uvedl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Dělníci budou letos pracovat na severní polovině jižní části mostu, na horní části rampy z ulice K Barrandovu a na spodní části jižního mostu. Přípravné práce bez omezení dopravy začnou v druhém čtvrtletí a dopravní omezení pak v květnu a potrvají do srpna.
Na dopravu v severovýchodní části metropole bude mít vliv v první polovině roku oprava křižovatky Poděbradské s Kbelskou a Průmyslovou ulicí. Přestavba stávající křižovatky zvýší bezpečnost chodců a plynulost dopravy. Silničáři teď překládají inženýrské sítě a budují odbočovací pruhy. Rekonstrukce skončí letos na jaře.
Pracovat se bude také o několik stovek metrů dále na křižovatce Kbelské s Kolbenovou ulicí. TSK nyní vybírá v tendru zhotovitele a jedná o přesném termínu zahájení oprav. Je nutné je zkoordinovat s některými stavbami v okolí, které tam provádí například Správa železnic (SŽ) nebo magistrát.
Přes hradeckou dálnici D11 pak silničáři vybudují nový most. „V roce 2022 byly zahájeny přípravné práce spočívající zejména v projektování a samotná stavba proběhne letos,“ uvedla Lišková. Dělníci budou pracovat také na podjezdu v Bystré ulici, kdy loni vznikl projekt a letos se bude stavět.
Pokračovat bude letos stavba nové rampy na Rozvadovské spojce u Bucharovy ulice. Výstavba začala loni v říjnu a konec prací je naplánován na letošní duben. „Práce probíhají s minimálním omezením dopravy,“ uvedla Lišková. Práce budou pokračovat i v Prosecké ulici v úseku mezi ulicemi Na Vyhlídce a Vysočanská, kde TSK opravuje povrch. V cyklodopravě bude TSK pokračovat v rozšiřování páteřní cyklostezky A2 na pravém vltavském břehu, a sice v Podolí a Braníku.
Investiční rozpočet správy je závislý na tom městském. Pražští zastupitelé sice v prosinci schválili rozpočet na letošek, avšak nerozhodli o rozdělení investic, což odložili na letošek. „Celkový objem financí pro opravy silnic a další projekty TSK, doufám, že bude obdobný jako loni. Bude záležet na investičním rozpočtu (města) na rok 2023 a projednání se všemi (zastupitelskými) kluby. Ten je nyní v přípravě a zastupitelstvo by ho mělo projednávat na únorovém zasedání,“ dodal Scheinherr.