Článek
S prvně jmenovanou firmou uzavře magistrát i smlouvu o právu stavby, neboť na jejím pozemku bude pilíř a opěra lávky. Přemostění usnadní pěším a cyklistům cestu na ostrov Štvanice a bude dalším propojením mezi městskými částmi, které od roku 2015 v létě zajišťuje přívoz HolKa. Lávka vyjde na 298 milionů korun.
Dohoda se společnostmi se týká především provedení krajinných úprav, náhradní výsadby, zajištění prostupu protipovodňovým valem, uzavření nájemních smluv a způsob vzájemného finančního vyrovnání. Současně se smlouvou o spolupráci radní schválili vzor smlouvy o právu stavby, která majetkoprávně řeší umístění lávky na pozemcích RCP Zeta, konkrétně založení lávky, pilíře a opěru. Smlouva o právu stavby bude uzavřena do šesti měsíců od podepsání smlouvy o spolupráci.
Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.
Lidé se mohou pěšky z Karlína do Holešovic dostat v současné době pouze přes frekventovaný Hlávkův most, nebo oklikou přes Rohanský ostrov a Libeňský most. Využít mohou také zmíněný přívoz. Na Štvanici se pak dostanou pouze z Hlávkova mostu či přívozem. Lávka bude také spojnicí pro cyklisty, když propojí páteřní cyklostezky vedoucí podél Vltavy na obou březích.
Praha loni otevřela novou lávku z Císařského ostrova do Troje. Původní se zřítila na konci roku 2017. S mosty má ale Praha problém dlouhodobě. Ve špatném stavu je Libeňský nebo Hlávkův most a opravy vyžaduje také Palackého most. Technická správa komunikací nyní opravuje pilíře vytíženého Barrandovského mostu.